Tο Facebook κυκλοφόρησε τα πρώτα του «έξυπνα» γυαλιά, σε συνεργασία με την εταιρεία EssilorLuxotica, την μητρική εταιρεία της Ray-Ban, κάνοντας έτσι ένα βήμα για την υλοποίηση του στόχου του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης να προσφέρει πραγματικές δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας στους χρήστες του.
Τα γυαλιά, με την ονομασία «Ray-Ban Stories», θα υπάρχουν σε 20 διαφορετικά στιλ και είναι τα πρώτα smart glasses του Facebook που έχουν τη δυνατότητα λήψης φωτογραφιών και βίντεο (έως και 30 δευτερόλεπτα), καθώς και τη δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής και απάντησης κλήσεων. Πιο αναλυτικά διαθέτουν δυο κάμερες, τρία μικρόφωνα και την υπηρεσία Facebook Assistant, που επιτρέπει στους χρήστες να τραβούν φωτογραφίες και βίντεο με φωνητικές εντολές. Επιπλέον, τα Ray-Ban Stories έχουν ενσωματωμένο ένα φωτάκι LED για να ενημερώνουν τους άλλους πότε είναι ενεργοποιημένη η κάμερα.
Παράλληλα συνδυάζονται με τη νέα εφαρμογή Facebook View, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται περιεχόμενο με φίλους και ακόλουθους. Με το Facebook View – συμβατό με iOS και Android – οι κάτοχοι των Ray-Ban Stories μπορούν να εισάγουν, να επεξεργαστούν και να μοιραστούν το περιεχόμενο που έχει ληφθεί με τα έξυπνα γυαλιά. Από το Facebook View, μπορείτε να κοινοποιήσετε το περιεχόμενο στο Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Twitter, TikTok, Snapchat και σε πολλά άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το Facebook έκανε γνωστό ότι δεν θα προβάλλονται διαδικτυακές διαφημίσεις μέσω των γυαλιών και έχει ήδη δημοσιοποιήσει έναν οδηγό υπεύθυνης χρήσης των «έξυπνων» γυαλιών, π.χ. να τα απενεργοποιεί κάποιος σε χώρους όπως οι δημόσιες τουαλέτες, να μην τα χρησιμοποιεί για παράνομες πράξεις, όπως η υποκλοπή κωδικών ΡΙΝ κ.α.
Ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία δουλεύει για τη δημιουργία ενός κοινού εικονικού περιβάλλοντος (metaverse), το οποίο θα διαδεχτεί το σημερινό Διαδίκτυο. Όπως είπε, τα «έξυπνα» γυαλιά θα αποτελέσουν απαραίτητο εργαλείο για μια τέτοια εξέλιξη.
Οι άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας (Amazon, Google, Microsoft, Apple κ.α.) αναπτύσσουν παρόμοια «έξυπνα» γυαλιά. Πάντως τα πρώτα τέτοια γυαλιά Google Glass δεν είχαν επιτυχία στους καταναλωτές λόγω υψηλής τιμής και προβλημάτων σχεδιασμού.
Η τιμή των Ray-Ban Stories ξεκινά από €329 και η ημερομηνία διαθεσιμότητας τους στο κοινό ορίζεται στις 16 Σεπτεμβρίου 2021.