Μετά από την έρευνα του Brand Directory, η Apple αναδείχθηκε ως το πολυτιμότερο brand για το 2022 με την αξία της επωνυμίας του να ανέρχεται στα 355,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα δέκα κορυφαία brands με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως είναι τα παρακάτω:
Apple
Amazon
Microsoft
Walmart
Samsung
ICBC (Industrial and Commercial Bank of China)
HUAWEI
Verizon
H έκθεση αναφέρει αναλυτικά:
Οι άνθρωποι που πραγματοποίησαν την έρευνα λένε πως η Apple είχε ένα αξιοσημείωτο 2021, με το iPhone εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των πωλήσεων της. Ωστόσο, φέτος λέγεται πως έδωσε μεγάλη προσοχή και σε άλλα προϊόντα, όπως τη νέα γενιά iPad, μια γενική αναθεώρηση του iMac και την εισαγωγή των AirTags. Η γκάμα των υπηρεσιών της, από το Apple Pay έως το Apple TV, έχουν επίσης μεγάλη αυξανόμενη απήχηση.
Η Google που καταλαμβάνει την τρίτη θέση, σημείωσε παρόμοια αύξηση της αξίας της επωνυμίας της κατά 38% στα 263,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Το brand βασίζεται στη διαφήμιση για τη συντριπτική πλειονότητα των εσόδων της και επηρεάστηκε στην αρχή της πανδημίας, καθώς οι διαφημιστικές δαπάνες μειώθηκαν λόγω αβεβαιότητας. Ωστόσο, καθώς ο κόσμος προσαρμόστηκε στη νέα κανονικότητα και με τους ανθρώπους να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο, οι διαφημιστικοί προϋπολογισμοί άνοιξαν ξανά και η επιχείρηση της Google ανέκαμψε, με αποτέλεσμα μια υγιή αύξηση της αξίας της επωνυμίας.
Η Samsung κατέκτησε την έκτη θέση και είναι η μόνη κορεατική μάρκα που βρίσκεται στις 25 κορυφαίες μάρκες με τη μεγαλύτερη αξία. Η αξία της επωνυμίας της Samsung με έδρα τη Νότια Κορέα παρουσίασε αύξηση 5% από πέρυσι. Τα έσοδα της Samsung έχουν αυξηθεί ως αποτέλεσμα της κυκλοφορίας νέων προϊόντων.
Η HUAWEI κατατάσσεται στην ένατη θέση για το 2022 από την 21η θέση που κατείχε το 2021. Κατάφερε να ανακτήσει τη θέση της ανάμεσα στα 10 πιο πολύτιμα brands στον κόσμο, μετά από ανάπτυξη 29% στα 71,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Η επιχείρηση smartphone της HUAWEI επλήγη σκληρά από τις αμερικανικές κυρώσεις, αλλά αντέδρασε θετικά ενισχύοντας σε μεγάλο βαθμό τις επενδύσεις σε εγχώριες εταιρείες τεχνολογίας, όπως και στρέφοντας το ενδιαφέρον της στις υπηρεσίες cloud.
Τέλος, το TikTok είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand παγκοσμίως, αφού τριπλασίασε την αξία της επωνυμίας τον περασμένο χρόνο. Με μια αξιοθαύμαστη ανάπτυξη του 215%, η αξία της επωνυμίας της εφαρμογής ψυχαγωγίας αυξήθηκε από 18,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021 σε 59,0 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος.