Μετά από μια νέα έρευνα που πραγματοποίησε η StockApps ήρθαν στο φως στοιχεία για την πρόσβαση που έχουν οι πέντε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας στα δεδομένα των χρηστών.
Η έρευνα ανέλυσε τα αιτήματα των Google, Twitter, Amazon, Facebook και Apple προς τους χρήστες όταν οι τελευταίοι επιχειρούν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες – εφαρμογές τους. Έτσι διαπίστωσαν ότι η Google είναι αυτή που «γνωρίζει» τα περισσότερα και βρίσκεται στη πρώτη θέση με 39 data points. Μετά ακολουθούν οι Twitter και Amazon με 24 και 23 αντίστοιχα, η Facebook με 14 και η Apple με 12.
Το αποτέλεσμα της έρευνας δε προκαλεί μεγάλη εντύπωση, δηλαδή η πρωτιά της Google, αφού γενικά το μοντέλο λειτουργίας της εταιρείας βασίζεται στα δεδομένα των χρηστών, αλλά σίγουρα όλοι περίμεναν σε υψηλότερη θέση τη Meta/Facebook. Η StockApps δηλώνει ότι τα Twitter και Facebook αποθηκεύουν περισσότερα δεδομένα απ’ ό,τι πραγματικά χρειάζονται, αλλά η διαφορά είναι ότι η πλειοψηφία των δεδομένων που λαμβάνει το Facebook δίνονται συνειδητά από τον χρήστη.
Στην περίπτωση της Apple, η εταιρεία διαφημίζει συχνά πυκνά πως προστατεύει την ιδιωτικότητα του χρήστη έχοντας πρόσβαση σε όσο το δυνατόν λιγότερα δεδομένα του, ενώ παράλληλα έχει κάνει δύσκολη και την ζωή των υπόλοιπων εταιρειών με το λανσάρισμα του App Tracking Transparency.